Teknik / Felanmälan

SYLLANS

FIBERNÄT

TEKNIK, INSTALLATION och FELANMÄLAN

 

TV-KODERNA

Gällande tv-koderna så kan ni antingen gå in i vilken telia butik som helst eller ringa 90200 eller gå in på telia.se och sedan in på mina sidor.

Mina sidor, där måste ni skaffa Er ett inloggningsuppgifter och bara att följa instruktionerna på hemsidan.

 

 

 

FELANMÄLAN.

 

Gällande felanmälan är det mycket viktigt att detta sköts korrekt, för att undvika debitering.

 

 

1. Om du inte får någon signal från router.

Då gör du felanmälan till TRANSTEMA:

 

Mobil: 0737-85 86 68

Mejl: de@transtema.com

 

2. Om du får signal från router men tjänsterna INTE fungerar.

Då gör du felanmälan till Telia:

Tele: 90200

 

 

 

 

INSTALLATIONSANVISNING BREDBAND, TELEFONI, DIGITAL-TV BOXAR

 

Om Er installation inte fungerar kontakta då

telia.se/chatt eller Ring 90200

 

PDF Installationsanvisning

 

 

INFORMATION GATEWAY

 

Följande översiktsbild beskriver hur inkoppling av olika apparater

kan se ut när fibernätet är installerat.

 

Som ni ser i bilden är det Gatewayen som är själva nervcentrat. All information utgår från den. Detta innebär ju att beroende på var ni placerar gatewayen så behövs det ju kablar till de olika apparaterna. Själva kabeldragningen till de olika apparaterna är inget som ingår i det som SYLLANS tillhandahåller.

 

 

 

SYLLANS tillhandahåller endast fibern fram till Fiberswitchen. Sedan beror ju det på var i huset ni har de olika apparterna och detta bestämmer hur mycket nätverkskabel som behöver dras.

 

Följande leverantörer kan hjälpa till med det som behövs för att skapa ett nätverk i er fastighet.

 

DE-teknik

 

Vi gör både helt nya installationer av nätverk och service.

Läs mer på www.deteknik.se.

 

 

SCHAKT PÅ EGEN TOMT

SAMT ANSLUTNING INNE I FASTIGHET

Hitta fakturaunderlag här.